ΕΝΤΥΠΟ VS ΟΘΟΝΗΣ

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Η ανάγνωση ενός κειμένου σε μια οθόνη είναι διαφορετική σε σύγκριση με την ανάγνωση που εκτυπώνεται σε χαρτί. Αλλά πώς διαφέρουν;

Οι νέοι προτιμούν γενικά τα τυπωμένα κείμενα σε ηλεκτονικη μορφη.
Για αρκετά χρόνια υπάρχει συζήτηση σχετικά με τις συνήθειες ανάγνωσης. Με την παγκοσμιοποίηση που τροφοδοτεί την ψηφιοποίηση των περισσότερων επιχειρήσεων, ο χρόνος που πέρασε η ανάγνωση έχει μεταφερθεί σε μεγάλο βαθμό στις οθόνες. Μήπως αυτό σημαίνει ότι τα τυπωμένα κείμενα σύντομα θα είναι ξεπερασμένα; Με κανένα τρόπο! Πρέπει πρώτα να καθορίσουμε τι εννοούμε με την ανάγνωση. Εάν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα Social Media και οι εφαρμογές υπολογίζονται σε αυτόν τον ορισμό, "μπορούμε να πούμε ότι διαβάζουμε όπως ποτέ πριν και ότι το Διαδίκτυο έχει προκαλέσει μια έκρηξη ανάγνωσης". Οι οθόνες ήδη κυριαρχούν στις συνήθειες ανάγνωσής μας.

Προφανώς, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν αντικαταστήσει ως επί το πλείστον την χειρόγραφη και τυπωμένη επιστολή όσον αφορά τις μονάδες που αποστέλλονται και στα  Social Media πολλοί άνθρωποι ξοδεύουν πολύ ελεύθερο χρόνο, έτσι ώστε το ευρύ κοινό να συνηθίσει να διαβάζει σε οθόνες. Έτσι, δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι όταν οι αναγνώστες ηλεκτρονικών βιβλίων εισήλθαν στην αγορά πριν από μερικά χρόνια, εμπειρογνώμονες ήλθαν γρήγορα να καλέσουν το τέλος των τυπωμένων βιβλίων. Αφού η ψηφιακή τεχνολογία έχει ήδη μετατρεψει δίσκους CD σε μουσική, DVD σε κινηματογραφική ταινία, ο ηλεκτρονικός αναγνώστης έπρεπε να είναι το επόμενο μεγάλο πράγμα για να ανακινήσει μια ολόκληρη βιομηχανία.

Αλλά οι τυπωμένες πωλήσεις βιβλίων παρέμειναν σταθερές, παρόλο που οι e-readers εμφανίστηκαν σε όλη την αγορά. Φαίνεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, ιδιαίτερα παθιασμένοι αναγνώστες, που αγοράζουν βιβλία ευνοούν την τυπωμένη έκδοση από την ψηφιακή. Αυτό εξηγεί ότι μετά από μια συνεχή ανάπτυξη στην αρχή, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών βιβλίων έχουν ισοπεδωθεί σε περίπου 10% στις περισσότερες χώρες.


Αλλά γιατί οι άνθρωποι προτιμούν τα έντυπα κείμενα; Ένα βιβλίο, για παράδειγμα, είναι μεγαλύτερο, βαρύτερο και πιο δύσκολο να το καταλάβει από ένας αναγνώστης ηλεκτρονικών βιβλίων. Επιπλέον, είναι σχεδόν αδύνατο να διαβαστεί χωρίς επαρκή φωτισμό. Δεν είναι μόνο η νοσταλγική αίσθηση ότι κρατάτε το βιβλίο στα χέρια σας. Υπάρχουν αρκετά σημεία στα οποία το τυπωμένο βιβλίο ξεπερνά το ηλεκτρονικό βιβλίο. Όπως ισχυρίζεται η Anne Mangen:

    
"Το μήκος του κειμένου φαίνεται να είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας."

Σύμφωνα με αυτήν, ένα μακρύ κείμενο που απαιτεί πιο προσεκτική ανάγνωση είναι ευρέως προτιμώμενο από το ηλεκτρονικό. Ειδικά ανάμεσα στους φοιτητές και τους φοιτητές που συχνά πρέπει να σημειώνουν, μάλλον το κείμενο εκτυπώνεται σε χαρτί, ακόμη και αν το ίδιο κείμενο είναι διαθέσιμο ψηφιακά με μια επιλογή λήψης σημειώσεων.
Το χαρτί και οι οθόνες εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Στην πραγματικότητα, υπάρχει πολύ μικρός ανταγωνισμός μεταξύ έντυπων και ψηφιακών κειμένων, δεδομένου ότι αμφότερα ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες. Για την ανάγνωση μεγαλύτερων, πιο περίπλοκων κειμένων, η εκτύπωση σε χαρτί είναι ο τρόπος για να προχωρήσουμε, αλλά για τα κοντύτερα κείμενα, όπως τα άρθρα ή οι θέσεις κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται ότι η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση.

About

Η GPA STICKERS, πρώτη στην Ελλάδα, εξειδικεύεται στις αυτοκόλλητες ετικέτες σμαλτου ή αλλιως, στα αυτοκόλλητα Doming. Η πολυετή εμπειρία μας στα ανάγλυφα αυτοκόλλητα σμάλτου, μας καθιστά ναυαρχίδα στο χώρο της αυτοκόλλητης διαφήμισης και συγκεκριμένα στα διαφημιστικά και διακοσμητικά αυτοκόλλητα ρητινης.

© GPA STICKERS 2024 | Αρ. ΓΕΜΗ: 148759402000. All Rights Reserved. Powered by Gerasimos Tzamarelos.

Search